က်န္းမာစြာ အိပ္စက္ျခင္း

2

ညခင္း ရဲ႕ ဘေလာဒ္ ကိုလာေရာက္တဲ့ လူတိုင္း ဗဟုသုတ မွတ္သားစရာေလးမ်ားကို လက္ေဆာင္းအေနနဲ႔ ေေပးခ်င္ပါတယ္။အက်ိဳးရွိတဲ့ ေရသားျခင္းမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္လဲညခင္းၾကိဳးစားေနပါတယ္။ ညခင္းကစာဖတ္ပ်င္းပါတယ္။သိခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာရွိျပီဆိုရင္ေတာ့ေသေသခ်ာခ်ာ အခ်ိန္ေပးျပီး ဖတ္တတ္တဲ့ အျပင္…ဖတ္ျပီးသမွ်ကိုလည္း သူမ်ားအားျပန္ေျပာျပီး ေ၀ငွေလ့ရွိပါတယ္… ဒီေန႔ ညခင္းေ၀ငွမဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေလး ကေတာ့ က်န္းမာစြာ အိပ္စက္ျခင္း ဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးေလးက…ညဘက္ဆို မအိပ္ဘဲ ေဘာလံုးပြဲၾကည့္ျပီး အိပ္ပ်က္တတ္ပါတဲ့လမင္းကို ေစာ္ခ်င္တာလဲပါ ပါတယ္…၊... ကဲစျပီေနာ္…. လွ်ာေၾကာ ရွည္လိုက္ဦးမယ္…..။

လူတို႕သည္ ေမြးကင္းစ ကတဲ့ကေန႕စဥ္အိပ္စက္ၾကသည္။မိခင္၏၀မ္းမွ ျပင္ပသို႕ထြက္လာစဥ္ က်ယ္ေလာင္စူးရွစြာ ငိုယိုျပီးေနာက္ေမာပန္းသြားျပီး မိခင္၏ႏို႕ခ်ိဳစို႕၍ အိပ္စက္သြားပါသည္။ အဲလိုနဲ႕အိပ္စက္ျခင္းအေလ့အထ တစ္ခုစတင္ခဲ့ရာမွာ…အသက္အရြယ္အလိုက္ အိပ္ခ်ိန္ မွာ ေျပာင္းလဲသြား တယ္ဆိုတာသိျပီးျဖစ္ပါတယ္…သိုျဖစ္၍ က်န္းမာစြာအိပ္စက္တတ္ဖို႕လိုပါတယ္… အိပ္စက္တတ္ပါ မွ က်န္မာေရးႏွင့္ ညီညြတ္သည္ဟု သိရွိရပါတယ ္… အိပ္စက္ျခင္းသည္္ ခြန္အားျပည့္ျဖိဳးက်န္းမာေစျပီး အသက္ရွည္ေစပါတယ္..လူသားတို႕ေန႕စဥ္ႏွင့္အမွ် ကာယအား ျဖင့္ခြန္အားစိုက္ထုတ္အသံုးျပဳရျခင္း၊စိတၱအားျဖင့္စဥ္းစားေတြးေခၚၾကျခင္းတို႕ေၾကာင့္ ခႏၵာကိုယ္အတြင္း ခြန္အား မ်ားယုတ္ေလ်ာ့သြားသည္ကို အိပ္စက္အနားယူျခင္းျဖင့္ ျပန္လည္ ျဖည့္တင္း ရမည္ျဖစ္ပါသည္။က်န္းမာစြာ အိပ္စက္အနားယူတတ္ေစရန္အတြက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါသည္။

ေမြ႕ရာ၊သို႕မဟုတ္ ညီညာျပန္႕ျပဴးေသာ ခုတင္ေပၚတြင္ ဖ်ာခင္း၍၄င္း၊ အိပ္ခန္းသည္လည္း အိပ္ရာ ကဲ့သို႕ သန္႕ရွင္းေနရမည္။ျခင္၊ယင္၊ပိုဟပ္၊ၾကြက္စသည့္တို႕ကင္းရွင္းရမည့္အျပင္ ပတ္၀န္းက်င္၏ ဆူညံသံမ်ားလည္း ကင္းေ၀းရပါမည္။ အိပ္ခန္းအတြင္းေလေျပေလညင္း ကေလးသာ၀င္လာ သင့္ပါသည္။ ဒါေတြကေတာ့ အိပ္စက္မဲ့၀န္းက်င္အတြက္ပါ။

ဦးေနာက္ ဗေလာင္ဆူေနစဥ္ အတင္းအိပ္စက္ျခင္းမလုပ္ပါႏွင့္၊ ဥပမာအားျဖင့္ စာအုပ္ တစ္အုပ္ကို ဇြဲနပဲျဖင့္ အျပင္းအထန္ဖတ္ျခင္း၊ သို႕မဟုတ္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုခုကို အလြန္ အကြၽံစဥ္းစားျခင္း တို႕ေၾကာင့္ ဦးေႏွာက္တြင္ အလုပ္မ်ားစြာ လုပ္ေဆာင္ေနရပါသည္။ ထိုအခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ အတင္းအိပ္ စက္ျခင္းမ်ိဳး ျပဳလုပ္ရန္မသင့္ေပ၊ ထို႕ေၾကာင့္ ေခတၱနားျပီးဦးေႏွာက္ၾကည္လင္သြားမွသာအိပ္ရာသို႕၀င္သင့္ပါသည္။ လူတစ္ဦးသည္ တစ္ေန႕လွ်င္(၈)နာရီ (၆)နာရီအိပ္သင့္သည္ဟုအမ်ိဳးမ်ိဳးအဆိုရွိၾကပါတယ္။ သို႕ေသာ္ အိပ္သည့္အခ်ိန္ကေလးတြင္ ႏွစ္ႏွစ္ ျခိဳက္ျခိဳက္ စိတ္လက္ေပါ့ပါးစြာအိပ္ဖို႕လိုပါတယ္။

လူတစ္ခုပူမႈရယ္တဲ့အေထြေထြ ဆိုသည့္အတိုင္း လူတိုင္းလူတိုင္းသည္ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ အိမ္ေထာင္ေရး ၊သားေရးသမီးေရး စသည္တို႕ျဖင့္ အပူေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ ရွိပါသည္။ ပူပင္ေသာကျဖင့္ အိပ္စက္ျခင္းသည္ က်န္းမာေသာအိပ္စက္ျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္နိဳင္ပါ။အပူအပင္မ်ား ေလ်ာ့ပါးသြားေစရန္ အိပ္ရာမ၀င္မီ မိမိတို႕ဘာသာအလိုက္ ဆုေတာင္းျခင္း၊ ဘုရား၀တ္ျပဳျခင္း၊ပုတီးစိပ္ျခင္း၊ တရားထိုင္ျခင္း ျပဳလုပ္ျပီးေသာကမ်ားေလ်ာ့ပါး သြားမွအိပ္ရာ၀င္မည္ ဆိုပါကက်န္းမာေသာ အိပ္စက္ျခင္းကို ရနိဳင္ပါသည္။

အခ်ိဳ႕သူမ်ားသည္ ညဥ့္နက္မွအိပ္စက္ျပီး နံနက္တြင္ေနာက္က်မွထၾကသည္။ထိုကဲသို႕အိပ္စက္ျခင္း မ်ိဳးမွာ က်န္းမာေရးႏွင့္ ညီညြတ္ျခင္းမရွိပါ။ထို႕ေၾကာင့္***ေစာေစာအိပ္လို႕၊ေစာေစာထလို႕၊ ေစာေစာလမ္းေလွ်ာက္ၾက ပါစို႔*** ဟုေဆာ္ၾသရင္း က်န္းမာေရးအတြက္ အလြန္ေကာင္းမြန္ နည္းလမ္းေလးကို ေရးသားတင္ျပ လိုက္ရ ပါတယ္.…။

2 - Comment:

  • March 23, 2008 at 1:33 AM

    ညခင္းနဲ႔ လမင္းေရ...

    ေစာေစာအိပ္လုိ႔ ေစာေစာထလုိ႔ ေစာေစာလမ္းေလွ်ာက္ၾကပါစုိ႔ ဆုိတာ ၾကားေတာ့ၾကားဖူးတယ္...

    က်န္းမာေရးအတြက္ေတာ့ ေကာင္းမယ္ေနာ္

  • December 5, 2008 at 11:26 AM

    ေကာင္းလုိက္တဲ့ ပုိစ့္ဗ်ာ။ ေဝမွ်ေပးတာေက်းဇူးတင္တယ္။ က်ေနာ္လည္း ဘေလာ့ဂ္စိတ္နဲ႔ အအိပ္ပ်က္ေနတာၾကာၿပီဗ်။ တစ္ခါတစ္ေလ အိပ္မရရင္ ေတာက္ေလွ်ာက္ပဲဗ်ာ။ အိမ္မက္ေတြမက္ရင္လည္း အိပ္ေရးပ်က္တတ္တယ္လုိ႔ထင္တယ္။ သီခ်င္းနားေထာင္အိပ္ျခင္းျဖင့္လည္း အိပ္ေပ်ာ္ႏုိင္ေစတယ္ဗ်။

ႏွဳတ္ခြန္းဆက္ရန္....

လူအေျခခံက်င့္၀တ္တရားတို႕၊ ပ်က္ျပားေနၾကကမၻာေျမ။ ဟိုတိုင္းဒီျပည္ ရန္စစ္ခင္းလို႕၊ လူနဲ႕လူခ်င္း သတ္ခါေန၊ ျငိမ္းခ်မ္းပါေစ အာသီသနဲ႕၊ စြမ္းနိုင္ရာက ကူညီသေလ။ က်င့္၀တ္တရား၊ သီလငါး၊မွတ္သားက်င့္သံုးေစ၊ အဖိုးတန္တဲ့ ၊ဗုဒၶ၀ါဒ ကမၻာကသိပါေစ။
ကံအက်ိဳးေပးကြဲပံု - သူ႕ကိုသတ္ျဖတ္၊ သက္တိုလတ္၊ မသတ္အသက္ရွည္။ -ညွင္းဆဲသူက အနာမ်ား၊ သနားက်န္းမာသည္၊ -ေဒါသမီးလွ်ံ၊ အက်ည္းတန္၊ သည္းခံလွပသည္။ - မနာလိုမွာ ၊ ေျခြရံကြာ၊ ၾကည္သာေျခြရံစည္။ - မေပးလွဴက ၊မြဲျပာက်၊ လွဴမွ ေပါၾကြယ္သည္။ - မရိုမေသ၊ မ်ိဳးယုတ္ေခ်၊ ရိုေသ မ်ိဳးျမတ္သည္။ - မေမးမျမန္း၊ ဥာဏ္ျမင္ကန္း၊ စံုစမ္း ဥာဏ္ၾကီးသည္။ - ဆိုးတာျပဳက၊ ဆိုးတာရ ၊ ေကာင္းမွ ေကာင္းစားသည္။ - ဆိုးေကာင္းႏွစ္တန္၊ ကံစီမံ၊ ခံစံၾကရသည္။

Followers